Konsulentrefleksjonar og statleg pengebruk

Norge bruker penger på konsulenter, og til tider ein god del. Her vil eg berre raske saman nokre lenker og litt tankar.

“Konsulent eller rådgiver er en tjenesteyter som i en profesjonell ramme tilbyr sin ekspertise innenfor et visst fagfelt (for eksempel IT, økonomi, teknologi, kommunikasjon, bygg, anlegg og jus), vanligvis i et begrenset tidsrom.” (Skamlaust saksa frå Wikipedia.)

Konsulentverksemda ligg ikkje så nært på kroppen for folk flest. Det er som regel kun store institusjonane, store bedrifter, som har råd rett og slett til å hyre inn konsulentar. For det blir fort dyrt.

  1. Ahus brukte 3,7 mill. – vet ikke hva de kjøpte.
  2. Visstnok var det ein som snekra saman ein liknande løysing på nokre kveldar.
  3. No har Ahus engasjert konsulentselskapet PwC for å finne ut korleis dette kunne skje. 

Her er ein frå transportsektoren.

  1. Vegvesenet brukte mer på konsulenter enn på asfalt.
  2. Kan hende dei hyrer inn konsulenter for å finne ut om Jerbaneverket og statens vegvesen driv effektivt?

Ein frå kommunesektoren.

  1. EDBs økonomisystem gir mareritt
  2. Slaktes etter Evry-kjøp

Ein klassiker: Innføringen av Flexus, eit elektronisk billettsystem i Oslo. Fyrste forsøk 1984 – 1996, etter ein rekke problem blei leverandøravtalen sagt opp. Det neste forsøket blei satt i gang i 2000, og etter kostnader på 600 millionar for det nye systemet kom det til slutt ut av prøveperioden i 2011. Det blei også tid til ein politisk oppvask, men politikerane Peter N. Myhre og Michael Tetzschner hadde begge forsvunnet til andre verv (og derfor utenfor kritikk?). Vidare kan ein lese at i 2012 ville fleire firma gi opp Flexus til fordel for eigne kort.  Nokre månader etter kunne ein lese at opp til fleire prosjekt på å lage billettapplikasjonar hadde blitt satt i gang. Så får ein sjå. Skepsis til tross, eg synes forresten både billettapp’en til både Skyss og til Kystbussen er ganske greie. Her er forresten ei lita humorperle om nettopp Flexus, berre sånn for å lette litt på humøret.

Tips meg gjerne om konsulentbaserte pengesluk. :)

Konsulentprosjektet som dokumentar 

“Whether it’ll be a spectacular failure or a roaring success you’ll be along for the ride” (Tim Schafer). Dette var orda Schafer ytra idet han pitcha spillprosjektet sitt som eit Kickstarter prosjekt. Fansen skulle få vere med på prosessen. Det slo an, og dei klarte å skaffe tre millionar dollar. Å åpne utviklingsprosessen slik for fansen, som du kan sjå her er framleis ganske uhørt for mange firma. Og truleg særleg for eit konsulentfirma som pryder seg på sin beskyttelse av klienten.

Hmm. Prosjekter som dokumentarfilmer, podcasts og bloggposts ein kan fylje underveis og sjekke etterpå. Crazy. Forhåpentlegvis vil gjere ein lengre utredning seinare om nettopp korleis eit konsulentselskap kan åpne seg meir og kvifor dei burde gjere det. 

Igjen: Tips meg gjerne om konsulentbaserte pengesluk. :)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s